Langkau ke kandungan utama

Masalah Jeragat - Cara Hilangkan Jeragat di Muka

Cara Hilangkan Jeragat dengan Sempurna

"...JERAGAT IEMA MAKIN KURANG SEBAB NI.."

Assalamualaikum... hai... haaa.... dengar TAJUK rasa xsabar x nak tau SEBAB jeragat iema BERKURANG kan??? sebab iema tau, rata2 rakyat Malaysia mengalami masalah yang sama seperti iema,....IAITU MASALAH JERAGAT DI MUKA ok, jom baca citer iema ni. 

Baiklah, JERAGAT ni sebenarnya ada banyak PUNCA/SEBAB. Antaranya adalah:

1) KETURUNAN


Sekiranya, nenek/mak cik/mak ada JERAGAT, inshaAllah automatik anda pon ada juga. macam iema, kalau dari segi KETURUNAN memang xde... so penyebab JERAGAT pada wajah iema bukan sebab KETURUNAN. 


2. SINARAN SINAR UV

 TERDEDAH SINAR UV MATAHARI SECARA LANGSUNG


 TERDEDAH PADA SINAR UV MATAHARI SECARA TIDAK LANGSUNG


TERDEDAH PADA SINAR UV GAJET

haaaa..... Sinar UV bukan sahaja dari Matahari tau..... tetapi dari Gajet seperti telefon, laptop, lampu, TV dan banyak lagi........ baru iema sedar yang sume SINAR UV ni iema memang hari2 terdedah tauuu... bukan setakat hari2.....tapi setiap detik... adoiiiii.... patotla JERAGAT makin BERTAMBAH kat muka iema ni... hmmmmm..... 



3. UBAT-UBATAN



Ubat-ubatan juga adalah salah satu penyebab JERAGAT muncul di wajah.... sebab bila ubat masuk dalam badan kita automatik ia mungkin akan melibatkan gangguan hormon dalam badan. Sebagai kesan sampingan, JERAGAT mula bertambah pada wajah. selain ubat-ubatan seperti pil perancang, mengandung pon salah satu faktor kerana ia melibatkan gangguan hormon juga. 


Penyebab JERAGAT dah tau kan??? so barulah MUDAH untuk iema pudarkan/hilangkan jeragat di muka ni. 




ha......nampak x JERAGAT dalam gambar atas ni??  sebenarnyeee sebelum ni iema xtau pon yang kat muka iema ni jeragat tau... sebab dia tompok halusssss jeeeee.. p kaler macam gelap sikit dari kaler kulit iema... ingat kan tahi lalat.... huuuuuu.... upenyeeeee JERAGAT! so.. cuba la cek kat cermin ada x tompok gelap yang halus kat wajah??? sebab Jeragat ni dia mula dari yang halussss....lama2 yang halusss tu dia semakin bertambah dan bercantum tauuuu.. teros jadi yang besar kat pipi tuuuu... 

ha..ni bila tompok hitam/gelap yang halus tu dia dah bercantum sesama sendiri... so terhasil lah yang BESAR tuuuu.. serammm.. makin susah tau nak hilangkan bila da besar ni. 

CARA HILANGKAN JERAGAT DI MUKA

Bila jeragat start muncul di wajah iema, iema start panic! start la membaca & baca tentang jeragat ni. so setelah buat pembacaan semua.... iema baru faham...... menghilangkan jeragat itu bukan sesuatu yang mudah!. Melalui pembacaan iema,  kulit kita mempunyai 3 Lapisan utama iaitu EPIDERMIS, DERMIS, & HYPODERMIS.

Iema akan sentuh tentang EPIDERMIS sahaja...sebab Lapisan epidermis ni adalah lapisan paling LUAR pada wajah kita. Lapisan epidermis juga terdiri daripada 5 lapisan tau.....

Secara naturalnya, 1 lapisan kulit ini akan ambil masa 28-42 hari untuk dirawat sepenuhnya.... bilangan hari ni bergantung pada umur seseorang, jika seseorang tu berumur 25 tahun kulitnya mungkin bole dirawat dalam masa 28 hari, berbanding yang berumur 50 tahun, kulitnya mungkin ambil masa 42 hari untuk dirawat. haaaa..... tu baru 1 lapisan tauuuu... 1 lapisan pon da ambil masa lebih kurang SEBULAN. kalau 5 LAPISAN???  hampir 5 bulan jugak kan????


Berdasarkan gambar diatas, Jeragar ni akan mula dari akar tauuuu... so makin lama kulit TERDEDAH pada SINAR UV, jeragat makin naik sampai ke lapisan atas.. bila jeragat da sampai lapisan paling atas, iaitu dah 5 lapisan.... kita akan nampak ia sebagai tompok hitam kecil...dan jika dibiarkan, tompok2 kecil tu makin banyak dan bercantum dan menghasilkan 1 tompok jeragat yang sangat BESAR!

Majority ramai yang nak HILANGKAN JERAGAT DENGAN CEPAT... sebab mereka x faham....berapa lama masa yang diambil untuk kulit dirawat sepenuhnya. iema sebenarnya jenis xsabar jugak......tapi...xkan kita nak melawan fitrah..betol x??? so biar lah kulit kita dirawat secara natural. kenapa nak PAKSA???

iema memang pelik dengan sesetengah produk yang claim bole hilangkan jeragat dalam masa seminggu/ sebulan...ohemgiiii.. ape produk tu lakukan???? adakah ia menipiskan kulit???? sebab ada kawan pernah cakap, weh ak pakai produk xxx kulit ak makin pedih + Jeragat makin terok.... haa.. tu laaa..nak sangat CEPAT nampak hasil kan.. tu la kesannya..makin terok lagi. Nak ke cmtu? iema xnak...




Cuba perhatikan kulit puan ni...dia ada JERAGAT....cuba tengok tempoh JERAGAT puan ni semakin pudar/hilang adalah setelah 8 bulan Penggunaan Produk Mary Kay Serum Lumivie dan lain2. so maksudnya, 5 LAPISAN kulit puan ni telah dirawat sepenuhnya.... haaa.. nampak x??? bukan 1-2 bulan jeragat nak hilang. memang kene bersabar...tapiii...hasil dia memang sangat2 memuaskan untuk jangka masa lama. 

Ingat lagi SEBAB JERAGAT????

Salah satunya adalah terdedah pada sinar UV xkira la dari matahari, atau pon gajet. Serum Lumivie ni adalah SERUM YANG PALING BERKESAN UNTUK JERAGAT. TETAPI...... kene ingat....Serum ni hanya MERAWAT....bukan MENCEGAH. so ape yang perlu untuk MENCEGAH????



haaa...kat sini lah peranan SUNBLOCK sangat penting untuk MENCEGAH JERAGAT BERTAMBAH. Jika anda pakai Serum sahaja.....tapi x pakai Sunblock maksudnya anda hanya memudarkan sahaja..tapi x mencegah....bermaksud JERAGAT tetap akan MUNCUL walaupon dah dirawat. haaa.. JELAS x??? sebab tu la....iema pakai Sunblock walaupon duduk dalam rumah jeee... padahal xkene pon cahaya matahari kannn... p jangan lupaaa.. sinar UV bukan sahaja dari matahari...tetapi dari gajet seperti handphone, laptop. tv, lampu, tablet dan banyak lagi. 




PRODUK TERBAIK UNTUK JERAGAT bagi iema adalah dengan memakai 1 FULL SET yang TERDIRI daripada

1) PENCUCI - menghilangkan kotoran pada wajah 
(iema prefer TW3D sebab specialized ikot jenis kulit sama ada KERING/MINYAK/NORMAL/KOMBINASI)

2) SUNBLOCK - mencegah jeragat bertambah

3) SERUM LUMIVIE- memudarkan jeragat

4) MASK- membuang sel kulit mati 
( kulit akan mati setiap 3 hari, jika x dibersihkan muka akan bertambah kusam & jeragat makin susah dihilangkan)

5) TONER- mencuci kali ke-2 & mengecilkan pori

6) NIGHT CREAM TW 3D- mempercepatkan pertumbuhan sel kulit baru + mempunyai formula anti-penuaan & pencerahan. 

Ni lah dia FULL SET yang iema pakai yang menyebabkan JERAGAT iema makin BERKURANG... happy sangat jumpa PRODUK MARY KAY ni... sangat2 membantu untuk hilangkan jeragat. 



Start 1 Ogos 2019, Set MELACEP telah diupgrade kepada SET LUMIVIE yang lebih ADVANCE. 


Pernah juga iema terbaca cara-cara tradisional yang boleh digunakan, tapi, iema cadangkan pilihlah produk secara bijak supaya kulit kita sihat terjaga. Kulit muka iema ada satuuuu jeee.... so iema akan PILIH yang terbaek untuk wajah iema..  Contoh produk Mary Kay telah dikaji sebanyak 500,000 kali sebelum di keluarkan di pasaran. Produk Mary Kay juga ada Guarantee 90 hari sekiranya iema mempunyai sebarang allergik, iema boleh pulangkan kepada company & tukar dengan produk yang lebih sesuai dengan kulit iema. Best sgt! xde lah membazirrrr.... Iema perhatikan kebanyakan Produk di pasaran...xpernah jumpa yang ada guarantee macam Mary Kay.. Sekian ENTRI iema kali ni....terima kasih kerana sudi membaca KISAH IEMA😊😊😊

Iema izinkan untuk SHARE ENTRI iema ini jika membawa MANFAAT kepada wanita yang mempunyai MASALAH yang sama seperti iema. 

Pssttt… kenapa kene Consult dengan iema??

1-  Konsultasi TIP TOP akan iema berikan! 👍👍😘😘
      2 - Iema akan suggest ikot jenis kulit & keperluan kulit anda. Sebab x semua kulit SESUAI.
      3 - Guarantee 90 hari. Jika ada masalah, juz inform je
      4 - Iema akan bantu sehingga kulit anda betol2 sihat & atasi segala masalah yang anda ingin atasi.
      5 - Anda akan mendapat tips2 kecantikan & info detail tentang Penjagaan Wajah yang sempurna
  
Tunggu ape lagi??? jom wasap iema, lagi cepat Bertindak, lagi cepat dapat hasil yang diidamkan! 😍

Iema | 01113363714
Mary Kay Sales Director
WHATSAPP:TEKAN SINI UNTUK WHATSAPP IEMA
IG : nurnaimahmdkassim
FB : fb.com/ammarabeautyofficial
Klik Sini - Produk Mary Kay yang lain


Popular Posts

Testimoni dan Review Set Serum Melacep Mary Kay

Set Serum Melacep Mary Kay - Produk Mary Kay untuk Hilangkan Jeragat Anda mencari Produk Melacep??? Tahukah anda, Melacep adalah penyelesaian kepada masalah Jeragat & cara memutihkan muka ??? Dun worry, Melacep adalah skincare khas yang focus untuk mencerah, memutihkan muka & memudarkan jeragat secara SELAMAT. Bermula 1hb Ogos 2019, Company Mary kay telah melancarkan SET TERBARU & LEBIH ADVANCE yang menggantikan set Melacep khas untuk atasi masalah Jeragat + Set Cerah sekata       iaitu SET LUMIVIE .    Boleh baca review Iema tentang Lumivie di link ini : Testimoni dan Review Set Lumivie Serum Mary Kay Gambar diatas menunjukkan Bagaimana JERAGAT terjadi. Tahukah anda, Jeragat muncul dari akar kulit?? Yes, dari akar ke permukaan atas kulit sehingga kita lihat ia sebagi tompok coklat kecil. Tetapi jika dibiarkan tompok kecil ini tanpa dirawat, ia akan bersambung sesama tompok kecil yang lain dan menghasilkan 1 tompok coklat yang besar. Sekiranya tompok besar j

Mary Kay Botanical Effects Testimoni dan Review

Mary Kay Botanical Effects - Produk untuk Hilangkan Parut dan Jerawat Assalamualaikum & Morning! Bertemu kembali ye! Hihi… alright, arini iema nak share berkaitan bagaimana cara hilangkan jerawat di muka  ??? Haaaa….Ape Produk Mary Kay untuk hilangkan jerawat???  Anda ada masalah ini??? jom, iema bantu anda dapatkan kulit yang sihat!  apekah definisi kulit sihat??? Tiada jerawat yang serius Kelembapan wajah yang SEIMBANG, tidak terlalu KERING/ BERMINYAK Okey, jom iema cerita sikit Skincare ape dalam Mary kay yang direka khas untuk atasi jerawat??? Anda pernah dengar Mary Kay BOTANICAL EFFECT Set ???  Ha… ni la diaaa.. khas untuk dapatkan kulit yang sihat dan salah satu cara menghilangkan jerawat di muka.  Botanical effect terbahagi kepada 3 jenis/ formula Mary Kay Botanical Effect F1: KULIT KERING Mary Kay  Botanical Effect  F2: KULIT NORMAL/KOMBINASI Mary Kay  Botanical Effect  F3: KULIT BERMINYAK Sebelum anda menggunakan set ni, anda kene tahu jenis kulit an

Kebaikan Menjadi Ahli Mary Kay - Independent Beauty Consultant

Kebaikan Menjadi Ahli Mary Kay - Pengalaman Bergelar Independent Beauty Consultant Ramai yang bertanya kepada saya KENAPA SAYA JOIN MARY KAY & BAGAIMANA INGIN MENJADI AHLI MARY KAY? Jawapan saya : Di Marykay kami digelar PERUNDING KECANTIKAN BEBAS dimana kami bukan ahli/agen/dropship menjual barang semata mata. Iema akan bercerita dengan lebih terperinci selepas ini. Hmm.. Mary Kay???   pernah dengar nama ni?? Ape yg best dengan Mary Kay ni?? Betol keee ada orang cakap pakai produk mary kay ni MAHAL??? P ramai gak yang cakap produk Mary Kay ni sgt BEST. Ada juga yang ramai buat INCOME dengan Mary Kay.. bole ke?? Ok, xyah pening2…iema akan rungkai satu persatu. Jom iema share ape yang BEST sangat Mary Kay ni sepanjang SETAHUN 7 bulan iema berMary Kay.. ;). 1)      Dapat kulit yang sihat & cantik & glowing!!! Waaaaaaa… inilah yang menjadi idaman setiap wanita Kulit iema yang penuh dengan jerawat pasir di dahi ketika 5 bulan pertama pakai Ma

Mary Kay Clear Proof Review dan Testimoni

Mary Kay Clear Proof - Produk Mary Kay untuk hilangkan Jerawat dengan Berkesan.  Assalamualaikum…. Arini iema nak share berkaitan  Produk Mary kay untuk hilangkan jerawat di muka . Siapa ada masalah JERAWAT dan nak tahu cara hilangkan jerawat di muka ? Haaaa… iema akan bantu selesaikan masalah anda!. Sebab, iema pon sebelum ni ada masalah jerawat tau.. huuuu.. puas nak ilangkan…. Kene SABAR yang TINGGI.  Alhamdulillah kulit muka makin BEBAS JERAWAT dengan produk Mary Kay! Yeay!  J  ***gambar dahi iema berjerawat dulu 😰😰 Jom iema ceritakan cara menghilangkan JERAWAT di muka.   Psssstttt.. JERAWAT xboleh hilang tau. Tapi bole dikawal~~~~.. so bagaimana nak KAWAL? Pertama sekali, anda kene tahu ape PUNCA JERAWAT? Haaa… tau ke? cmne JERAWAT TERJADI? Berpunca daripada sisa2 kotoran/mekap yang tertinggal dalam liang pori yang tidak dibersihkn dengan sempurna Berpunca daripada minyak berlebihan yang terperangkap dalam liang pori dan tidak dibersihkan dengan sempur

MARY KAY Skinvigorate Sonic Cleansing Brush REVIEW dan TESTIMONI

Skinvigorate Sonic Cleansing Brush - Produk Mary Kay untuk hilangkan Blackhead Assalamualaikum & Hai, bertemu lagi di entri terbaru kali ini. Iema akan share tentang Beauty Tools yang sangat disukai oleh ramai penduduk Malaysia, iaitu Skinvigorate Sonic .  Dah dengar & tengok video Youtube iema di atas?   Ha.. lebih jelas kan iema cerita dalam bentuk video? ok, Jom tengok gambar beauty Tools ni dulu… ha….ni la gambar Skinvigorate Brush yg BEST tuh! Skinvigorate Sonic vs Skinvigorate  Asyik cakap BESTTTTT jeeee… ape yg BESTNYEEEE??? Hihi.. meh sini iema share ye: Anda ada masalah WHITEHEAD/ BLACKHEAD?? Anda rasa konfiden cuci guna jari 100% BERSIH?? Anda perasan x, da cuci muka hari2, p muka nampk KUSAM ??? Okey, jom iema rungkaikan satu2 yer! Untuk MASALAH PERTAMA: CARA NAK HILANGKAN WHITEHEAD atau BLACKHEAD. Sape kat sini ada masalah whitehead/blackhead ni?? Majority sume ada! Melainkan uollss da guna Skinvigorate brush nih.. hihi..  okey, mane