Langkau ke kandungan utama

Mary Kay TimeWise Repair Volu-Firm Eye Renewal Cream Testimoni dan review

TimeWise Repair Volu-Firm Eye Renewal Cream - Produk Mary kay untuk Hilangkan Eye Bag dengan Berkesan!

Assalamualaikum & Hai!


MATA...........MATA.....MATA..... orang cakap dari mata, turun ke hati... auuuchh! p cantik x mata tuuu??? kalo xcantik, banyak garis halus , lebam, sembam...agak2 jatuh ke hati ke?? 😖😖😖 

okeyh, arini iema nak citer sikit tentang mata yang mana ramai sangat x jaga bahagian mata tau.. kesian tengok...muka da cantik, p bahagian mata nampak sembam, gelap, lebam & yang paling ramai ada masalh garis2 halus penuaan.

Jom kita tengok struktur kulit mata kita:



Penyelidik perubatan memberitahu:

Kulit di sekitar mata mempunyai sedikit kalenjar sebum, kawasan yang kurang kolagen dan kurang elastin berbanding kulit kawasan lain di muka.

Apabila usia semakin meningkat, pad lemak di bawah dermis mulai kurang, menyebabkan kulit kelihatan lebih nipis dan berongga/cengkung/kendur di bawah mata. 

Masalah mata yang kerap dialami apabila semakin usia meningkat:

👀 eyebag / mata sembam



👀dark circle/ lingkaran gelap bawah mata


👀 garis halus / kedutan



Apakah punca kepada sume masalah di atas?

Salah satu sebab adalah cara penjagaan mata yang tidak sempurna.. Cuba anda renung semula, bagaimana anda jaga bahagian mata anda??? 

👀adakah anda guna pencuci muka untuk mencuci bahagian mata sekali???
👀adakah anda menggunakan skincare seperti moisturiser/mask/toner di bahagian mata sekali??
👀adakah anda memakai eye cream???

Seperti yang iema jelaskan di atas, kulit bahagian mata adalah 3kali lebih nipis berbanding kulit pada permukaan muka yang lain. Maka, kulit di bahagian mata ni lebih sensitif berbanding bahagian muka yang lain. Untuk penjagaan yang sempurna, bahagian mata perlulah menggunakan pembersih khas untuk mata & krim mata. 

Jika anda menggunakan pencuci muka untuk membersihkan mata, maka bahagian mata anda akan jadi lebih kering, lama kelamaan, garis2 halus penuaan akan muncul lebih awal dari sepatotnya. Pastikan anda menggunakan semua skincare seperti pencuci, moisturiser, toner, mask dan serum anda 1 inci dari mata. Elakkan area mata ye!

Cara cucian mata yang tidak sempurna menyebabkan mata anda nampak lebih tua dan menggalakkan penuaan yang cepat. eeeiiiiiii.... x takot ke??? kalo boleh iema nak lambatkan penuaan, bukan nak cepatkan. 😟😟😟

Untuk cucian mata, iema galakkan anda menggunakan Produk Mary Kay yang khas untuk mata iaitu,  Oil Free Eye Make Up Remover Mary Kay


Oil free eye make up remover ini sesuai untuk membersihkan kotoran area yang sensitif seperti bibir dan mata. 




Gamba di atas menunjukkan penggunaan Oil free eye make up remover. Ia sangat mudah digunakan. Hanya 1-2 kali lap, segala kotoran dapat ditanggalakn dengan pantas!! best kan??? 😍😍 xperlu nak tonyoh mata banyak kali untuk hilangkan segala mascara/ eye liner/ eye shadow. 

Cara cucian mata yang betul adalah dengan membersih 1 hala sahaja, iaitu dari hujung ekor mata ke arah batang hidung. Elakkan gosok mata berulangkali kekiri dan ke kanan. ini kerana, ia akan membuatkan mata kita lebih cepat muncul garis halus. Sekiranya anda tidak menggunakan sebarang eye shadow/ maskara, anda wajib membersihkan bahagian mata anda. Ini kerana, segala kotoran/ habuk/ bedak terkena bahagian mata. Maka, wajib bersihkan dengan sempurna. 




Jika anda lihat, oil free eye make up remover ni ada 2 lapisan. 
👉 Lapisan atas: Dimetikone
👉 Lapisan bawah : Air

Sebelum digunakan, hendaklah goncang dahulu supaya campuran ni sebati. Jika anda perhatikan nama produk ni adalah Oil Free, maksudnya, bebas minyak. Anda hendaklah menggunakan pencuci mata yang bebas minyak untuk mengelakkan minyak tersumbat dalam liang pori area mata dan menyebabkan milia seed. 



Soalan popular: Adakah oil free eye make up remover ni bole digunakan untuk mencuci mekap area pipi/ bahgaian muka yang lain selain mata dan bibir???

Jawapan saya: Tidak boleh. Sebab kajian yang dijalankan, hanya membuktikan bahawa oil free eye make up remover ini sesuai pada bahagian mata dan bibir sahaja. 

Alright! done cara mencuci mata dengan sempurna, sekarang jom kita tengok Produk Mary Kay untuk mata panda, dark circle, mata sembam, dan kedutan.  Cream mata ini akan mengatasi semua masalah mata. 





 Mary Kay Timewise Repair Volu-Firm Eye Renewal Cream

Apakah Kebaikan Eye Renewal ini???
👀 Mengatasi mata sembam/ eye bag
👀 Mengatasi dark circle/ lingkaran gelap
👀 Mengatasi garis2 halus penuaan/ kedutan di bahagian mata


Mary kay eye renewal cream before dan after 

Jika anda mencari produk mary kay dan cara hilangkan eye bag, cara hilangkan dark circle, cara hilangkan mata panda, produk mary kay eye cream  ini lah jawapannya . 


Testimoni untuk cara hilangkan eye bag dengan cepat. 



Gamba di atas ini adalah cara pemakaian eye cream yang betul. Sebelum anda memakai eye cream ni, pastikan mata anda telah dibersihkan dengan oil free eye make up remover. So segala kotoran telah dibersihkan dengan sempurna. 

Soalan popular: Kalau sy x cuci menggunakan oil free eye make up remover bole x??

Jawapan saya: Boleh. tapi..... eye cream yang anda gunakan tidak dapat meresap dengan effective kerana ada kotoran yang tidak dibersihkan sekaligus menghalang eye cream dari meresap ke dalam mata, maka anda tidak akan nampak keberkesanan produk. So, membazir kan??? cara yang betul adalah, cuci mata menggunakan oil free eye make up remover terlebih dahulu, kemudian baru lah menggunakan eye cream ini. So, anda akan nampak keberkesanan eye cream ni. 😎

Cara penggunaan eye cream: 
👉Picit eye cream sebesar saiz beras sahaja
👉Ratakan pada mata, gunakan massager di hujung eye cream untuk mengurut bahagian mata dari arah dalam ke arah luar/ekor mata. 
👉Pastikan sehala sahaja. Anda bole massage berulang kali secara sehala. 
👉 Pakai 2 kali sehari, pagi dan malam

Sekiranya anda mencari produk  mary kay untuk hilangkan dark circle, hilangkan mata panda, cara hilangkan eyebag dan dark circle, maka Eye Renewal Cream ni sangat advance Formulanya & sangat Berkesan! 😍😍😍 Tunggu ape lagi??? Jom Amalkan cara penjagaan mata yang sempurna dengan 2 produk sahaja dari Mary Kay:

💓 Oil Free eye make up remover
💓 Eye Renewal Cream

Tunggu ape lagi??? Proses penuaan berlaku hari2 setelah umur kita mencapai 24 tahun ke atas. Jika anda tidak melambatkan proses penuaan tersebut, mata anda akan nampk lebih tua seiring dengan usia anda.  Jika anda jaga mata dari sekarang, anda akan nampak lebih MUDA dari usia. Percayalah!!

Sebab orang akan lihat mata anda dahulu...dari mata, orang bole agak umur anda.... jika mereka nampak mata anda cantik, mereka akan terkejut jika anda bagi tahu usia sebenar anda. Tapi... jika mereka lihat mata anda yang mempunyai dark circle, sembam, banyak garis halus, mereka akan expect anda sudah berusia.. sedih kan?? 😢😢

psstttt.. umur iema dah nak masuk 30 an. tapi majority yang jumpa iema mesti akan teka umur iema 25 taon. Happy kan dengar lagi muda~~~ sebab iema jaga mata iema dengan sempurna! cuba anda pergi depan cermin dan senyum lebar2.... ada nampak garis halus kat ekor mata x??? ada garis halus bawah mata x???? kalo da ada, nak buat ape??? 

so!  jom start pakai eye cream & cuci mata dengan oil free make up remover! 


Ingin dapatkan konsultasi lebih lanjut dengan iema?? Jom wasap jeee....   
Konsultasi Tip Top dan TERBAIK akan iema berikan! 😘😘😘

Iema | 01113363714
Mary Kay Sales Director
WHATSAPP: TEKAN SINI UNTUK WHATSAPP IEMA
IG : nurnaimahmdkassim
FB : fb.com/ammarabeautyofficial
Klik Sini - Produk Mary Kay yang lain

Popular Posts

Testimoni dan Review Set Serum Melacep Mary Kay

Set Serum Melacep Mary Kay - Produk Mary Kay untuk Hilangkan Jeragat Anda mencari Produk Melacep??? Tahukah anda, Melacep adalah penyelesaian kepada masalah Jeragat & cara memutihkan muka ??? Dun worry, Melacep adalah skincare khas yang focus untuk mencerah, memutihkan muka & memudarkan jeragat secara SELAMAT. Bermula 1hb Ogos 2019, Company Mary kay telah melancarkan SET TERBARU & LEBIH ADVANCE yang menggantikan set Melacep khas untuk atasi masalah Jeragat + Set Cerah sekata       iaitu SET LUMIVIE .    Boleh baca review Iema tentang Lumivie di link ini : Testimoni dan Review Set Lumivie Serum Mary Kay Gambar diatas menunjukkan Bagaimana JERAGAT terjadi. Tahukah anda, Jeragat muncul dari akar kulit?? Yes, dari akar ke permukaan atas kulit sehingga kita lihat ia sebagi tompok coklat kecil. Tetapi jika dibiarkan tompok kecil ini tanpa dirawat, ia akan bersambung sesama tompok kecil yang lain dan menghasilkan 1 tompok coklat yang besar. Sekiranya tompok besar j

Mary Kay Botanical Effects Testimoni dan Review

Mary Kay Botanical Effects - Produk untuk Hilangkan Parut dan Jerawat Assalamualaikum & Morning! Bertemu kembali ye! Hihi… alright, arini iema nak share berkaitan bagaimana cara hilangkan jerawat di muka  ??? Haaaa….Ape Produk Mary Kay untuk hilangkan jerawat???  Anda ada masalah ini??? jom, iema bantu anda dapatkan kulit yang sihat!  apekah definisi kulit sihat??? Tiada jerawat yang serius Kelembapan wajah yang SEIMBANG, tidak terlalu KERING/ BERMINYAK Okey, jom iema cerita sikit Skincare ape dalam Mary kay yang direka khas untuk atasi jerawat??? Anda pernah dengar Mary Kay BOTANICAL EFFECT Set ???  Ha… ni la diaaa.. khas untuk dapatkan kulit yang sihat dan salah satu cara menghilangkan jerawat di muka.  Botanical effect terbahagi kepada 3 jenis/ formula Mary Kay Botanical Effect F1: KULIT KERING Mary Kay  Botanical Effect  F2: KULIT NORMAL/KOMBINASI Mary Kay  Botanical Effect  F3: KULIT BERMINYAK Sebelum anda menggunakan set ni, anda kene tahu jenis kulit an

Kebaikan Menjadi Ahli Mary Kay - Independent Beauty Consultant

Kebaikan Menjadi Ahli Mary Kay - Pengalaman Bergelar Independent Beauty Consultant Ramai yang bertanya kepada saya KENAPA SAYA JOIN MARY KAY & BAGAIMANA INGIN MENJADI AHLI MARY KAY? Jawapan saya : Di Marykay kami digelar PERUNDING KECANTIKAN BEBAS dimana kami bukan ahli/agen/dropship menjual barang semata mata. Iema akan bercerita dengan lebih terperinci selepas ini. Hmm.. Mary Kay???   pernah dengar nama ni?? Ape yg best dengan Mary Kay ni?? Betol keee ada orang cakap pakai produk mary kay ni MAHAL??? P ramai gak yang cakap produk Mary Kay ni sgt BEST. Ada juga yang ramai buat INCOME dengan Mary Kay.. bole ke?? Ok, xyah pening2…iema akan rungkai satu persatu. Jom iema share ape yang BEST sangat Mary Kay ni sepanjang SETAHUN 7 bulan iema berMary Kay.. ;). 1)      Dapat kulit yang sihat & cantik & glowing!!! Waaaaaaa… inilah yang menjadi idaman setiap wanita Kulit iema yang penuh dengan jerawat pasir di dahi ketika 5 bulan pertama pakai Ma

Mary Kay Clear Proof Review dan Testimoni

Mary Kay Clear Proof - Produk Mary Kay untuk hilangkan Jerawat dengan Berkesan.  Assalamualaikum…. Arini iema nak share berkaitan  Produk Mary kay untuk hilangkan jerawat di muka . Siapa ada masalah JERAWAT dan nak tahu cara hilangkan jerawat di muka ? Haaaa… iema akan bantu selesaikan masalah anda!. Sebab, iema pon sebelum ni ada masalah jerawat tau.. huuuu.. puas nak ilangkan…. Kene SABAR yang TINGGI.  Alhamdulillah kulit muka makin BEBAS JERAWAT dengan produk Mary Kay! Yeay!  J  ***gambar dahi iema berjerawat dulu 😰😰 Jom iema ceritakan cara menghilangkan JERAWAT di muka.   Psssstttt.. JERAWAT xboleh hilang tau. Tapi bole dikawal~~~~.. so bagaimana nak KAWAL? Pertama sekali, anda kene tahu ape PUNCA JERAWAT? Haaa… tau ke? cmne JERAWAT TERJADI? Berpunca daripada sisa2 kotoran/mekap yang tertinggal dalam liang pori yang tidak dibersihkn dengan sempurna Berpunca daripada minyak berlebihan yang terperangkap dalam liang pori dan tidak dibersihkan dengan sempur

MARY KAY Skinvigorate Sonic Cleansing Brush REVIEW dan TESTIMONI

Skinvigorate Sonic Cleansing Brush - Produk Mary Kay untuk hilangkan Blackhead Assalamualaikum & Hai, bertemu lagi di entri terbaru kali ini. Iema akan share tentang Beauty Tools yang sangat disukai oleh ramai penduduk Malaysia, iaitu Skinvigorate Sonic .  Dah dengar & tengok video Youtube iema di atas?   Ha.. lebih jelas kan iema cerita dalam bentuk video? ok, Jom tengok gambar beauty Tools ni dulu… ha….ni la gambar Skinvigorate Brush yg BEST tuh! Skinvigorate Sonic vs Skinvigorate  Asyik cakap BESTTTTT jeeee… ape yg BESTNYEEEE??? Hihi.. meh sini iema share ye: Anda ada masalah WHITEHEAD/ BLACKHEAD?? Anda rasa konfiden cuci guna jari 100% BERSIH?? Anda perasan x, da cuci muka hari2, p muka nampk KUSAM ??? Okey, jom iema rungkaikan satu2 yer! Untuk MASALAH PERTAMA: CARA NAK HILANGKAN WHITEHEAD atau BLACKHEAD. Sape kat sini ada masalah whitehead/blackhead ni?? Majority sume ada! Melainkan uollss da guna Skinvigorate brush nih.. hihi..  okey, mane